Om mig

Mit billede
Nanna H. Pedersen, Fashion Designer (BA). This is my personal blog with the purpose of showing and writing about my fashion-related or non-fashion-related thoughts, reflections, inspiration and work. Contact: mail: holdgaard-blog@hotmail.com

tirsdag den 14. oktober 2014

DRIES VAN NOTEN SPRING 2015


Nå, nu er vi kommet ovenpå på alle modeugerne, en helveds masse tøj er blevet fremvist, jeg har altid sådan en lidt blandet følelse af glæde og kvalme; Kvalme fordi der er så meget tøj i denne verden i forvejen, og vi bliver bare ved med at lave mere og vil have mere.... men hjulene skal jo også køre rundt... så hvad fanden. Men der er jo også en del glæde og spænding ved det, det er også en tid hvor jeg bliver inspireret en del og bliver fyldt op med ideer - og det er sådanne modeuger der gør, at uanset om det er vinter eller sommer, så kan jeg finde glæde ved dem begge, fordi der er så mange muligheder og inspirations platforme for hvordan man kommer igennem dem, ved at finde et æstetisk udtryk der passer til dem og ens mentale tilstand. 

Min absolutte favorit kollektion fra Spring 2015 shows'ne, er Dries Van Noten... igen... Ja.. Dries Van Noten selv og teamet bag er sgu en gruppe geniale personer. De ser muligheder i ALT og kan sammensætte hvad som helst på den helt rigtige uforudsigelige måde, som bare gør at man bliver ført ind i en helt anden verden der består af drømme og fantasi - I denne omgang var det en verden der bestod af ro, harmoni, langsomhed og skønhed. Hippie i en poleret version hvor der er tid, overskud og ro. Hvilket er en følelse min mentale tilstand ofte mangler - og kollektioner præsenteret som denne opfylder det behov hos mig og inspirerer mig til at leve et langsommere liv og skrue ned for stress niveauet. I en verden hvor det hele er så kaotisk, uforudsigeligt og farligt, er det rart at blive mindet om at vi også skal huske at trække vejret og nyde stilheden og nuet... harmonisk som naturen i en stille tilstand.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar